تناقض رفتاری در بازار آهن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار آهن، طی روز اخیر بازار در حالی روند نزولی به خود گرفت که پس از گذشت چند ساعت این روند متوقف شد و ۹۰ درصد کارخانه ها ترجیح دادن برای مقاومت در برابر این کاهش قیمت ها فروش محصولات خود را بسته اعلام کنند. یکی از مهم ترین دلایلی که کارخانه ها این واکنش را از خود نشان داده اند، ترس از کاهشی شدن بیش از حد بازار بود.

روز گذشته میانگینقیمت میلگرد آجدار کیلویی ۴ هزار و ۷۰۰ تومان بود ولی افزایش بیش از این حد، تقاضای واقعی را از خرید منصرف می کند؛ به همین دلیل منتظر یک کاهش قیمت چشمگیر و رکود در این بازار خواهیم بود. بازار فولاد از روز چهارشنبه هفته گذشته و پس از معامله شدن شمش، یک جو آتشین برای خیز برداشتن به سوی افزایش قیمت ها به خود گرفت ولی به گفته فعالان بازار آهن و فولاد به دلیل نبود تقاضای واقعی در این بازار شاهد فرکانس منفی و کاهش نسبیقیمت آهن آلاتبودیم.

با توجه به سیکل تکراری سال های قبل و از سوی دیگر با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، احتمال افزایشی شدن مجدد قیمت ها وجود دارد؛ این در حالی است که در طولانی مدت بازار افزایشی نخواهد ماند. به اعتقاد فعالان بازار فولاد، با اتمام خریدهای عید و برقراری جو عادی در بازار، قیمت آهن آلات با کاهش همراه خواهد شد. در واقع شرایط فعلی به علت ترس از بالا رفتن قیمت ها و شایعه پراکنی ها، جو خریدهای سرمایه ای و غیر مصرفی به خود گرفته است و روند سرمایه گذاری را در این بازار تقویت کرده است. عرضه های فولادی در بورس کالا می تواند مشخص کند که بازار به کدام سو خواهد رفت ولی به گفته فعالان بازار در بخش فولاد افزایش قیمتطولانی مدت نخواهیم داشت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: